به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: اگر شما هم جزو آن دسته از متقاضیان نایاب خرید مسکن هستید که با وجود تغییر شرایط قیمتی بازار، بودجه کلانی برای خرید خانه کنار گذاشتهاید، بیشک به دنبال خانهای با امکانات منحصر به فرد هستید خانهای که امکاناتی همچون سالنهای ورزشی، حیاط سازیهای ویژه، سالن سینما داشته باشد شاید هم خانهای با دیوارهای طلاکوب شده!
این دسته از خانه ها اغلب در نیمه شمالی شهر قرار گرفتهاند و با نام «پنت هاوس» در فایل فروش آژانسهای مسکن عرضه میشوند و به ادعای مشاوران فروش پنت هاوس با وجود آنکه این املاک امکاناتی منحصر به فرد دارند تعداد آنها در نیمه شمالی شهر در مناطقی همچون فرشته و زعفرانیه چندان هم انگشت شمار نیستند.
به گزارش «دنیای اقتصاد» فایل فروش پنت هاوسهای شمال تهران که همواره در بردارنده ویژگیهای منحصر به فردی همچون مبلمانهای خارجی، استخرهای اختصاصی، حیاط سازیهای منحصربه فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی با پارکینگهای اختصاصی و دید 360 درجه به شهر هستند این بار ویژگی جدید دیوارهای طلاکوب شده با طراحی موردنظر مشتری را در لیست امکانات خود قرار دادهاند.
به گفته مشاوران فروش این نوع پنت هاوسها، قیمت فروش این پنت هاوسها از متری 12 میلیون تومان آغاز میشود و درصورتی که متقاضی خواهان پیش خرید آن در مناطقی همچون زعفرانیه با طراحی اختصاصی باشد قیمت پایه آن از متری 11 میلیون تومان آغاز و به ازای هر طبقه بالاتر، 3 درصد به قیمت پایه افزوده میشود.
لوکسترین پنت هاوس طلاکوب شده پایتخت در خیابان فرشته با 450 متر زیر بنا و 80 متر تراس در طبقه پانزدهم یک ساختمان قرار گرفته که دارای سقفی گنبدی با ارتفاع بیش از 5 متر و پنج اتاق خواب است.
این پنت هاوس علاوه بر سوئیت و دفتر کار دارای دیوارهای طلاکوب شده، طراحی منحصر به فرد، استخر اختصاصی داخل واحد، دو هزار متر لابی و تالار مهمانی است. از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این پنت هاوس حیاط سازی ویژه آن با آبشار، برکه، آلاچیق و همچنین سالن ورزشی مخصوص بیلیارد و زمین تنیس است.
علاوه بر این پنت هاوس طلاکوب شده پایتخت، دارای سینمای سه بعدی و پنج پارکینگ اختصاصی و آسانسور اختصاصی نیز هست. این واحد در حال حاضر متری 12 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
مشاوران فروش پنت هاوس جدا از پنت هاوسهای آماده، فایلهای پیش فروش پنت هاوس هایی را به مشتریان معرفی میکنند که علاوه بر این امکانات، خریدار میتواند مطابق با نظر خود طراحی داخل واحد را انجام دهد.
یکی از این پنت هاوسها در منطقه زعفرانیه با 7 هزار متر زمین در سه بلوک 10 واحدی برای پیش فروش آماده است که هر یک از این واحدها 450 متر زیر بنا با 70 متر تراس دارد و با قیمت پایه متری 11 میلیون تومان قیمتگذاری شدهاند که فروشنده برای هر طبقه 3 درصد به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.
دوستان عزیز، در جامعه ای زندگی میکنیم که مثل اب خوردن بهمدیگه تهمت میزنیم. و سریع بدون دلیل و مدرک قضاوت میکنیم. نه میتونیم بگیم، تمامی کسانی که چنین خانه هایی دارن دزدند، و نه میتونیم بگیم همشون از راه حلال بدست اوردن. اگر از راه حرامه،اونا میمونن و خدای خودشون. نه مارو تو قبر اونا میذارن. و نه اونارو توی قبر ما. راه حلال هم داره. شاید کسی نخبه بوده. شاید ارث رسیده. شاید اصلا گنج پیدا کرده. شاید هم مال مردم خوری کرده.هر دلیلی میتونه داشته باشه. پس نمیتونیم بگیم همه از راه حرام بوده. ثروت عیب نیست. فخر فروشی بخاطر ثروت عیبه. خداوند میفرماید دوست دارم اثر ثروت رو در انسان ببینم. این تاثیر،دو چیزه. یکی تاثیر ظاهری و دیگری باطنی. زیبایی ظاهری، زیبا پوشیدن و خریدن هستش. و زیبایی باطنی، کمک به دیگران بوسیله ثروتمونه. مثل امیرالمومنین که خیلیها به اشتباه تفسیرش میکنن این نیست که زندگی در چنین کاخهایی مشکل داره. بلکه معنیش اینه که:
اکثر ثروتمندهای دنیا، اگر به درد فقرا میرسیدند، هیچکسی گرسنه و محتاج در این کره خاکی نمیماند. متاسفانه واژه (زهد) در جامعه ما به اشتباه تعبیر شده. زهد این نیست که باید حتما ساده زندگی بکنیم. چون اگر این معنی رو بده،پس نعوذبالله امام حسن مجتبی،و امام جعفر صادق علیهم السلام،، را باید بگیم زاهد نبودند، ایا درسته این حرف?? هرگز درست نیست. این دو امام بزرگوار، لباسهای فاخر و گرانبها میپوشیدند. اگر امیرالمونین ساده زیست بود، چون حاکم دوره ای از زمان بود که اکثرا در فقر بودند، و امام به واسطه سرافکنده نشدن فقیر بواسطه فقرش، ساده بود. تا وقتی فقیر خلیفه مسلمین رو ببینه،بگه امام منم ساده زندگی میکنه.پس من خجالتی از فقر خودم نمیکشم. این وظیفه یک امامه. نه وظیفه عوام و ملت. معنی واقعی زهد : یعنی تو ای انسان،در هر موقعیتی که هستی،چه فقیر هستی و چه غنی،از یاد خداوند هیچوقت غافل نشی.
دوستان من،چه بسا،اصل زاهد بودن در زمان ثروتمند بودنه. چون بسیار سخت تره.چون با ثروت میتونیم تمامی اسباب گناه رو فراهم کنیم و از یاد خدا غافل بشیم. پس دل شیر و ایمان قوی میخاد که ثروتمند باشیم و از یاد خداوند بواسطه گناه غافل نشیم. و الا اگر فقیر باشیم و زاهد، کار شاقی نکردیم. فقط برای هم ارزوی بهترینهارو داشته باشیم.
ماکه بخیل نیستیم خدا به همه بده.ولی من همیشه میگم خدایا پول حلال بده پول زیاد هم نمیخوام که خرج مریضی و هزار بدبختیم کنم.خدا براش نگهداره بیشتر بده بعضیا با داشتن بعضیا با نداشتن امتحان میشن......ولی ....اخرش ....سهم همه یه متر زمینه بدون لابی واستخرو اسانسورو زمین ورزشوسینما60بعدی.این دنیا زود گذره توشه اخرت جمع کنین که ابدیتت اباد باشه
به اونی که میگن زحمت کشیدن حقشونه و شما عرضه ندارین:
ببین مثل اینکه تو خلا زندگی میکنی. برو ببین چقدر نخبه و استاد دانشگاه و جون تحصیل کرده تو مملکتمون هست که آرزوی یه درامد خوب برای یه زندگی عادی رو دارن!
ولی خب مطمئن باش تو کشوری که انقدر فقیر داره این ثروتمندا الکی بوجود نیومدن. اینا از شرف و انسانیتشون چیزی ندیدن و حق الناس خوری واسشون حق شده!
من از بینوایی نیم روی زرد غم بینوایان رخم زرد کرد شاعر عزیزمان این ابیات را در شعری گنجانده گویا درشهری قحطی امده و مردم با فلاکت و گرسنگی دست و پنجه نرم میکردند .ادمی که وضع مالی خوبی داشته مثل بقیه مردم زرد و نزار بوده. وقتی از او می پرسند تو دیگر چرا به این قیافه درامدی میگوید چگونه میتوانم بدبختی مردم را ببینم و بی خیال از کنار انها بگذرم.از ناراحتی انها به این روز افتاده ام. حالا با این گرفتاری ها چگونه یک ایرانی میتواند با دل خوش توی این اپارتمانها بنشیند بهترین اتومبیل را سوار شود. .....والله دل سوزاندن هنر نیست. بنی ادم اعضای یک پیکرند که در افرینش ز یک گوهرند.
سلام ، دوست عزیز ، خیلی از این آزادیها که مورد نظر شما است
از پولها و حقهای مردم است و این را بهش آزادی نمی گویند و اسراف به طرز بدی است .
آنهم درجامعه ای که اکثر مردم زیر خط فقر هستند و تنها تعداد کمی از نورچشمی ها هستند ، که اینطور زندگی می کنند .
.........
خودم مفلصم ولی هر کی صلیقه ای داره اعتقادی داره خدا بهش پول زیاد داده یا بلد نیست استفاده کنه یا خوب بلده دلیل نمیشه این حرفها رو بهش بزنیم .شاید به هیچکدوم از نظرات شما اعتقادی نداشته باشه ولی باید به نظرش و سبک زندگیش احترام گذاشت آدمها آزاد به دنیا میان آزاد هم میرن فقط خدا اجازه قضاوت به امور بنده هاشو داره
به نظر من معمارین و سازندگان این جور خانه ها متهم ردیف اول هستند و سرا پا ........ و متهمین ردیف دوم همان.... که توان مالی خرید این ملک ها را البته از پول باد اورده دارند . این جور ادم ها ...........
بنام خدا:البته فرمایش این عزیز ازجهتی ذرست است واز جهتی نادرست از جهت اینکه حب الدنیا راس کل خطیئه درست میباشد اما اینکه هر کس وضع مالی خوبی داشته باشد بلا فاصله متهم به دزدی و .... نمائیم به نظر بنده صحیح نیست مطمئن باشید اگر اقتصاد ما شکوفا میشد وفرصتها عادلانه تقسیم میشد و هر کس بنابر استعداد وشایستگی اش در ان تلاش میکرد مطمئنا" خیلیها بهتر از اینها را متوانستند بدست بیاورند کافی است نظری به اطراف خودمان بیندازیم تا ببینیم چه استعدادهای هستند که بیهوده دارند هرز میروند غافل از اینکه اینها سرمایه های عظیمی هستند که مجال بروز وظهور پیدا نمیکند
انقلاب کردیم که شاهد این تجمل گرایی ها نباشیم . انقلاب کردیم که همه مردم تقریبا دریک سطح زندگی کنند و کسی به کسی فخر نفروشد. انقلاب کردیم فرزندانمان حسرت کسی یا چیزی را نخورند و کسی هم حسرت ما را نخورد. یا جبار اگر این خانه ها با حق مردم خوری ءدلالیءاختلاس زیر پا گذاشتن حق و به ........ساخته شده خودت داوری کن . چون ما زورمان کم است.
به نام خدا ، آدمیزاد ، موجود عجیبی است که آرزوهای بلند و
عجیب و غریب دارد . مسئله خیلی وحشتناک ، در مملکت ما ، معیارهای غلط که حاصلش این ساختمانها و این کاخها و ماشینهای چندصد میلیونی است . اگر می خواستیم که اینها در این جامعه وجود داشته باشند ، پس چرا انقلاب کردیم ؟؟؟
انقلاب ما مبتنی بر خواست توده های مردم ، که استقلال و آزادی می خواستند و رسیدگی بدون قید و شرط به مستضعفین و خودکفایی در امر کشاورزی و صنعت و تولیدات داخلی بوده است ......
البته بازهم اشتباه در معیارها است و اگر ساده زیستی و
خدمت به مردم ، بالاترین امتیاز برای یک انسان به حساب
بیاید ، دیگر صاحبان این کالاها شرمنده می شوند و اینکه مورد
شک مردم واقع می شوند که آیا اینها از راه دزدی و اختلاس
است و یا ظلم به عده ای از کارگران یک کارخانه .
از حضرت علی (ع) نقل شده است: هیچ کاخی ساخته نمیشود ، مگر اینکه در کنارش ، عده ای کوخ نشین شوند .
12 سال به شغل شریف کارمندی مشغولم و 12 میلیون هم پس انداز دارم که دادمش برای پول پیش خانه 70 متری . ارزو بر جوانان عیب نیست .یه روزی ما هم می خریم.....................................