به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: بر اساس فهرست منتشر شده توسط دانشگاه علامه اصغر بالسینی سردبیر روزنامه ایران و بنیامین شکوه فر مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان حج و زیارت از جمله افرادی هستد که بدون آزمون می توانند تحصیلات تخصصی خود در دانشگاه علامه طباطبایی (بهترین دانشگاه علوم انسانی کشور ) ادامه داده و به درجه دکترا نائل آیند
از دیگر نام هایی که در این لیست می درخشد می توان به حمید رضا افراشته معاون مشاوران جوان رييس جمهور و داماد پروین احمدی نژاد اشاره کرد افراشته که با درخواست 51 میلیاردی خود برای اجرای یک همایش در رسانه های معروف شد اکنون بدون آزمون دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شده است
همچنینی طلوع ملاباشی فرزند محمود ملا باشی معاون دانشجویی وزارت علوم یکی دیگر از قبول شدگان بدون آزمون است که وی پیش از این با مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد در رشته ی زبان آنهم در سال 88 و صرفاً با سابقه تدریس در یک آموزشگاه، موفق به عضویت در هیأت علمی گروه زبان دانشگاه معتبر علم و صنعت شده بود
پذیرش در آزمون دکترا آن هم در بهترین دانشگاه علوم انسانی کشور آرزوی بسیاری از جوانان این سرزمین است که شب ها بی خوابی میکشند و تلاش می کنند تا بدون فشار یک شاسی یا توصیه یک مسئول و با اتکا به نیروی خویش به مدارج عالی دست پیدا کنند امیدواریم که این دوستان هم طبق ضوابط زیر که از قوانین وزارت علوم است وارد دانشگاه علامه شده و به تحصیل خود ادامه دهند
شرايط معرفي دانشآموختگان دوره كارشناسي ارشد در آزمون دكترا بدون کنکور :
دانشآموختگان دوره كارشناسي ارشد بدون شركت در آزمون نيمه متمركز دوره دكتراي تخصصي از يكي از دو طريق ذيل ميتوانند به دانشگاهها معرفي شوند: دانشآموختگاني كه به لحاظ ميانگين كل دوره با احتساب نمره پاياننامه (دفاع از پاياننامه با درجه عالي) جزء رتبههاي اول تا سوم دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشند، در صورت داشتن يكي از شرايطي شامل دارا بودن حداقل دو مقاله مستخرج از پايان نامه، دانشجويان نمونه كشوري در دوره كارشناسي ارشد داراي حداقل يك مقاله مستخرج از پاياننامه، رتبه اول المپيادهاي علمي دانشجويي يا آزمون سراسري كارشناسي ارشد داراي حداقل يك مقاله مستخرج از پايان نامه، دارندگان نشان طلاي كشوري المپيادهاي دانشآموزي (موضوع مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي) داراي حداقل يك مقاله مستخرج از پايان نامه؛رتبههاي اول تا سوم نهايي جشنوارههاي معتبر علمي (از قبيل خوارزمي، جوان خوارزمي، رازي و فارابي) در دوره كارشناسي ارشد با مشاركت حداقل 35 درصد، داراي حداقل يك مقاله مستخرج از پاياننامه ميتوانند بدون شركت در آزمون كتبي نيمه متمركز دوره دكتراي تخصصي، از سوي سازمان سنجش در قالب چند برابر ظرفيت به دانشگاهها معرفي ميشوند.
گفتني است، دانشآموختگاني كه مشمول مقررات دريافت بورس بنياد ملي نخبگان در دوره تحصيلي دكتراي تخصصي هستند، بر اساس ضوابط و معيارهاي مصوب وزارت به دانشگاهها معرفي ميشوند تا در صورت قبول در مصاحبه تخصصي، به صورت مازاد بر ظرفيت تعيين شده پذيرفته و مورد حمايت بنياد مذكور قرار گيرند.
مناظره های کذایی ریاست جمهموری 88 را یادتان هست آقای دکتر چقدر زحمت کشیده بود تا پرونده علمی خانم رهنورد را بیاورد و بگویید شما در سال 74 با 3 الی 4 مقاله دانشیار شده ید در صورتیکه در همان زمان این قانون بود و بسیاری از هیات علمی دانشگاهها ارتقائ گرفتند ولی اون اوج اخلاقیات بود متاسفانه
عدالت يعني همين! تاحالا باهوشها و نخبه ها دكتري ميگرفتن خوب اجازه بدين يك مدت هم عقب ماندگان ذهني دكترا بگيرن! اين كه نشد همه چي مال نخبه ها و باهوشها باشه!!!
همین خود شما وقتی رئیس جمهور از وجود مواردی اینتچنینی حرف زد، بهش گیر دادید. یادتون نیست لابد! چون نون رو به شدت به نرخ روز می خورید! یادتونه تیتر کاغذ پاره و مدارکی که با زدن شاسی به دست می آیند رو؟ نه! نیست.
بنده با معدل 19.5 دکتری تخصصی گرفتم و در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت کرده و در 2 اولویت مجاز شدم حالا با وجود اینکه کلی مقاله داخلی وخارجی دارم و کتاب هم تالیف کردم به من جواب دادن که درخواست شما با رشته هماهنگ نیست من هم تعجب کردم و می خواستم به وزارت علوم شکایت کنم حالا میبینم که خود وزارت علوم مشکل داره و من هم از این کار دیگه پشیمون شدم چون
هر چه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک
متاسفم بچه های نابغه و با هوشی که از دانشگاههایی نظیر شریف . تهران . علم و صنعت . صنعتی اصفهان در حسرت مهیا شدن امکانات برای دکترا هستند باید خودشان تلاش کنند از دانشگاههای معتبر پذیرش میگیرند و برای تحصیل با تمام سختیها و گرسنگیها در خارج ادامه تحصیل میدند در حالیکه در داخل این همه حق و ناحق میشه و تازه مغز کل اقتصاد کشور اقایان بهمنی و حسینی سهمیه ارز ناچیز را با افتخار اعلام میکنند قطع کردیم واقعا متاسفیم مدیران ارشد و سیاستگذار ما چه کسانی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!