به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: سردار موسی کمالی در مورد اصلاح خبری منتشره درباره آموزش دفاعی در مدارس گفت: در ماده ۶۴ مقررات استخدامی سپاه مصوب سال ۱۳۷۰، دانشآموزان باید در مدارس آموزش دفاعی را سپری کنند و آییننامه اجرایی آن توسط آموزش و پرورش و سپاه پاسداران تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد که اخیراً وزارت آموزش و پرورش با همکاری سپاه پاسداران و تایید ستادکل نیروهای مسلح آییننامه آموزش دفاعی مدارس را تهیه و این آییننامه در هفتم آبانماه امسال به تصویب هیئت وزیران رسید.
وی در ادامه افزود: آموزشهایی که در این آییننامه پیشبینی شده در دو بخش تئوری - نظری و بخش عملی است که بر این اساس در مقطع راهنمایی آموزشهای تئوری دو ساعت در هفته و آموزشهای عملی و اردو یک روز در سال و مقطع متوسطه حداقل سه ساعت در هفته به صورت نظری و سه روز در سال به صورت عملی و اردو برگزار میشود.
جانشین ادراه منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان شد: آموزشهای نظری و عملی با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در مدارس برگزار میشود و فقط بخشی از آموزشها که امکان برگزاری آن در مدارس وجود ندارد. در مراکز آموزشی سپاه پاسداران در همان استان و شهرستان برگزار میشود.
کمالی با رد آن که دانشآموزان باید در دورههای راهیاننور شرکت کنند یا در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند، گفت: در ماده ۲ آییننامه مصوب پیشبینی شده است، برنامههای تفضیلی این آموزشها توسط وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سپاهپاسداران و تایید ستاد کل نیروهای مسلح باید ظرف شش ماه ازهفتم آبان ماه امسال تهیه و به تصویب شورای عالی وزارت آموزش و پرورش برسد.
وی در ادامه افزود: در این آییننامه اشاره شده که برنامه تفضیلی باید با هدف ایجاد شور و شوق و نشاط در دانشآموزان تهیه و در آن از بحث آموزش دفاعی صرف خودداری شود.
بر اساس اعلام پایگاه فرهنگی سرباز، کمالی افزود: براساس آموزشهایی که این آییننامه و برنامه تفضیلی مصوب به دانشآموزان ارائه میکند از دوماه خدمت سربازان کاسته میشود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این بحث به موضوع آموزشهای گذشته ارتباطی ندارد و از مدت خدمت افراد کاسته نمیشود.
به گزارش ایسنا،وی در ادامه یادآورشد: پیشبینی این است که در صورتی که آموزش و پرورش تا خرداد ماه سال آینده این آییننامه را به تصویب برساند و به مرحله اجرا درآید، عملا باید از سال ۹۳ به بعد خروجی آن به نیروهای مسلح اعلام شود و تا آن زمان آموزشهای فعلی جزء کاهش مدت خدمت محاسبه نمیشود.
کمالی افزود دانش آموزانی که به دلیل بیماری توانایی شرکت در کلاسهای عملی و اردو را ندارند در صورت تایید پزشک معتمد فقط در کلاسهای تئوری – نظری شرکت میکنند و در پایان توسط وزارت آموزش و پرورش گواهی پایان دوره آموزش دفاعی را اخذ میکنند.
چرا در مورد مشکلات بازنشستگان خبر رسانی نمی کنید. ما هنوز حقوق ماه گذشته را دریافت نکردیم. اگر اتفاق کوچکی در یمن و فلسطین و غزه بیفتد همه سریع جامه دری میکنند اما مشکلات ما را گوش شنوایی نیست