شورای رقابت امروز فرمول قیمت گذاری خودرو را که به دلیل غلط املایی نادرست منتشر شده بود را با اعمال تغییراتی اصلاح کرد.
۱۹:۱۷
۱۳۹۲/۰۲/۰۳
به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: به
گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته شورای رقابت در سایت رسمی خود فرمول رسمی
قیمت گذاری خودرو را اعلام نمود اما امروز این فرمول با تغییراتی همراه
شده است .
بر این اساس فرمول روزگذشته شورای رقابت عبارت بود از :
Pt=Pt+Pt-1(P+1/2dz-%2)
که این فرمول توسط شورای رقابت امروز با اصلاح و تغییر عبارت Pt به Pt-1 بر روی سایت خود قرار گرفته شده است.
مطابق
دستورالعمل جدید قیمت گذاری که روز یک شنبه در جلسه بعد از ظهر شورای
رقابت مورد تأیید قرار گرفته بود بهای هر نوع خودرو در هر سال معادل خواهد
بود با بهای آن خودرو در فروردین ماه سال قبل به اضافه حاصل ضرب بهای همان
خودرو در فروردین ماه سال قبل در حاصل جمع نرخ تورم سالانه همان خودرو و
50% تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت در
سال قبل منهای عدد ثابت 2% بهای همان خودرو در فروردین ماه سال قبل ( بهره
وری مورد انتظار). بر این اساس فرمول دستورالعمل تعیین قیمت عبارت خواهد
بود از :
Pt=Pt-1+Pt-1(P+1/2dz-%2)
1-pt= قیمت هر نوع خودرو در ابتدای سال پیشین
pt= قیمت هر نوع خودرو در سال مورد عمل
dz=تغییر
شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت پایین ترین
کیفیت گروه خودروها در سال پیشین بر اساس اعلام موسسه ملی استاندارد.
d=نرخ تورم سالانه تولید همان خودرو در طول یکسال بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
%2 بهره وری سالانه مورد انتظار از خودرو سازان نسبت به سال پیشین تعیین شده است.
آخه مرد چقدر حرف _دیگه حوصلمون رفت_چقدر دروغ گنده _روشهای دیگم هست
حیف این ملت که افتاده دست چنین مسئولان دروغگویی اخه ما کی تنهاتون گذاشتیم 22 بهمن هستیم موقع رای دادن هستیم روز قدس_ 9 دی و....یه قدم هم شما وردارین
مشکل ما اینه که مهندسان و نخبگان در بیابان ها در حال شغل چوپانیند و چوپانان در حال برنامه ریزی میگن نمیخوای پیشرفت کنی پس اشتباه نکن پس معطل نکنین سریعا هر چی دارین یه پرایدو بخرین و بزنین به جاده و سعی کنین با خودکشی به اقتصاد ممکلت کمک کنید هم پراید بخرین پول به خزانه واریز شه هم استهلاک خودتونو حذف کنید تا برنامه ریزی بیشتری داشته باشن در هر صورت از مرگ تدریجی بهتره دوستان
من امسال یک پراید خریدم .یک p.k م داشتم .سر یک هفته فروختمش چون رنو خیلی بهتر بود .شما هم برید از این رنو ها بخرید هیچ فرقی با چراید نداره .ماشین چرایدشون مال خودشون
شبکه ی نشنال آنجیوگرافی کارخونه ی شورلت رو نشون میداد , شورلت کامارو که اگه ما ایرانیها داشته باشیمش باید زیرش قالی بندازیمو و دلمون نمیاد توو ی این جاده های پر از دست انداز بیرون بیاریمش , 23 هزار دلار یعنی اگه پارسال این موقع میخریدی 23 ملیون میشد, اونوقت ما با همین پول باید سمند se بخریم.ما که زدیمش به بیخیالی ,آخه با این اوضاع ما ایرانیها بیشتر از 45 سال زنده نمیموینم , بیست سال دیگه میمیرم و راحت میشم.............
PT همون پارتي است PZ يعني پرايد زپرتي است -1 يعني يکي بخري يک نفر از جمعيت کم ميشه و مرگش حتمي است 2% هم يعني احتمال اينکه بخري و زنده بماني دو درصده
اين فرمول تو کجاي دنياي اقتصاد جا داره خدا ميدونه احتمالا از لگاريتم عمر خيام و بتلميوس گرفته شده بردن پيش اقليدوس او اين را از هندسه اقليدوسي درآورده
وقتي گران ميکنند چرا فرمول نداره ولي ميخواهند ارزان کنند فرمولي در آوردند که جن هم سر در نکند
بالاخره با روش اينچنيني خودروسازان جهت افزايش بيشتر قيمتهاي خودرو ترغيب شده وهم مردم را با فرمولي كه ارائه كرده ايد سردرگم ومات نموده آقاي پژويان واقعا" كه استاد سخن واستفاده ازكلمات واعداد به نمايندگي ازسوي دولت ميباشيد.
نه بابا یه بتوان 2 رو یادشون رفته بود الان اصلاحش کردن . خداییش با این کیفیت مگن شورای رقابت آخه رقابت با کی با تویتا با بنز با بی ام وب یا پورشه یا جنرال موتور بابا پراید یا همون تله مرگ ساختید اولین عامل مرگ ومیر ایرانیان در سالهای گذشته همه با هم نخریم
آفرین با این شفاف سازی مسئولان... کاری کردن که فرمول محاسبه خودرو از امتحان دینامیک سختتر شده که کسی سر در نیاره... آخرشم قیمت ها همین میمونه اما میگن حساب شده است....محاسبه کردن و شده همین... واقعا پراید این قیمت ها می ارزه؟؟؟ حتی به قیمت پارسال هم نمی ارزه ولی با ظلم عزیزان به مردم پول کمری رو میگیرن و کشنده ترین خودرو هاشونو میدن ملت سوار بشن..... آفرین به تدبیرتون