در حالی که براساس بخش نامه بانک مرکزی قرار بود ارز مرجع کالاهای اساسی حذف شود، معاون اول رییس جمهور اخیرا اعلام کرد که ارز مرجع از واردات کالاهای اساسی حذف نمیشود.
۱۷:۲۶
۱۳۹۲/۰۲/۰۷
به گزارش آفتاب نیوز،آفتاب: امروز نیز رییس سازمان توسعه تجارت در گفتوگو
با ایسنا صراحتا اعلام کرد که ارز مرجع از کالاهای اساسی حذف نمیشود.
حمید
صافدل، رییس سازمان توسعه تجارت در گفتوگو با ایسنا، از عدم حذف ارز مرجع
کالاهای اساسی خبر داد و گفت: سیاستهای کلان دولت را دولت اعلام میکند و
ما هم سیاستهای کلان دولت را اجرا میکنیم.
وی ادامه داد: معاون
اول رییس جمهور درباره عدم حذف ارز مرجع صراحتا اظهارنظر کرده و به نظر من
رحیمی حرف آخر را در این زمینه زده است.
صافدل در پاسخ به این سوال
که پس چرا در حالی که قرار نبوده ارز مرجع حذف شود قیمت کالاهای موجود در
این اولویت مثل روغن و گوشت افزایش بیش از 40 درصدی را به خود دیدهاند
خاطرنشان کرد: سازمان حمایت سازمانی است که در جهت نظارت و کنترل قیمتهای
تمام شده کالاها و قیمت عرضه آنها اظهارنظر می کند و باید در مورد دلیل
افزایش قیمت این کالاها نیز پاسخگو باشد.
ای آقا یک روز ارز مرجع را بر می دارند قیمتا چندین درصد بالا می ره بعد پشیمان می شوند دوباره ارز مرجع را بر می گردوند ولی کارخانه دار و .. قیمتها را بر نمی گردوند. مدتی می گذره دوباره فکر آقایان گل می کنه که بذار دوباره ارز را برداریم .. باز همان آش و همان کاسه.
خوش به حال عزیزان ارز خور کشور که اینجور تصمیم گیریها خوب شکم آنها را گنده کرده!!!!