تلاش های عده ای در شورای شهر تهران برای تاسیس شرکتهای های خودشان و خصوصی سازی مترو به نفع عده ای سرمایه دار و آقا زاده همواره باعث پایمال شدن حق و حقوق کارگران و کارمندان شده است.
این افراد با تاسیس شرکتهای خودشان بودجه ی شهرداریرا در جیب خود گذاشته و به کارگران و کارمندان یک پنجم حقوق قانونی را میدهند.
تعدیل کارمند فوق نیز به علت خصوصی سازی بلیط فروشی متروی تهران است، که مدیران آن شرکت خصوصی از افراد شهرداری و اقا زاده های کشوری هستند.
و متاسفانه با انتشار اخبار کاذب در رسانه ها در مورد حقوق کامندان مترو عده ای از مردم نیز با این سرمایه داران همدردی میکنند!